به تازگی خیـانت درون روابط زناشویی بسیـار رایج شده هست این موضوع آسیب های زیـادی بـه پیکر جامعه وارد کرده هست مـی خواهیم با عوامل خیـانت درون مـیان زوجین بیشتر آشنا شویم

خیـانت یکی از زیـان‌بارترین مشکلات رابطه زناشویی و زندگی مشترک محسوب مـی‌شود کـه در بیشتر مواقع سبب بروز صدمت جبران‌ناپذیری بـه فرد مقابل، دلایل بی zwnj وفایی مردان به همسرانشان خانواده، فرزندان و در نـهایت جامعه مـی‌شود و اعتماد بـه نفس و اطمـینان بـه دیگران را نیز درون افراد از بین مـی‌برد.

خیـانت درون روابط زناشویی و زندگی مشترک بـه صورت‌های مختلف انجام مـی‌شود و به تبع توجیحات و دلایل مختلفی به منظور ارتکاب بـه آن وجود دارد. دلایل بی zwnj وفایی مردان به همسرانشان گاهی اوقات افراد خیـانت را تنـها گزینـه ممکن مـی‌دانند ولی درون بیشتر موارد آن را بـه شدت بد و نادرست مـی‌دانند.

بیشتر افراد بر این باورند کـه خیـانت بـه علت حس تنوع طلبی و عدم صداقت و وفاداری انجام مـی‌شود و آن را بسیـار ناپسند مـی‌شمارند اما علاوه بر این علت، خیـانت علل و انگیزه‌های بسیـاری دارد کـه به منظور پیشگیری از این معضل خانوادگی حتما آگاهی و آموزش را نسبت بـه آن افزایش داد.

چه هورمونی درون بدن منجر بـه خیـانت مـی‌شود؟

برخی مطالعات حاکی از آن هست که یکی از عوامل خیـانت مسائل هورمون و ژنتیکی هست که زنان و مردان را تحت تاثیر قرار مـی‌دهد. دلایل بی zwnj وفایی مردان به همسرانشان درون واقع،  بین برخی از جهش‌های ژنی هورمون وازوپرسین و خیـانت ارتباط وجود دارد. وازوپرسین هورمونی هست که درون هیپوتالاموس تولید مـی‌شود و در هیپوفیز خلفی ذخیره مـی‌شود و از آنجا درون جریـان خون منتشر مـی‌شود و مقداری از آن مستقیم بـه مغز مـی‌رود.

هورمون وازوپرسین بر حس اعتماد و همدردی و همچنین وفاداری افراد تاثیر مـی‌گذارد و به همـین دلیل نقش مـهمـی را درون ارتباط مـیان افراد و رابطه‌های عاشقانـه، رفتارهای اجتماعی و روابط ایفا مـی‌کند. این هورمون بیشتر از مردان زنان را تحت تاثیر قرار مـی‌دهد. برخی تغییر و تحولات درون این هورمون مـی‌تواند بر حس علاقه و وفاداری افراد تاثیر بگذارد.

عمر تاثیر این هورمون درون بدن کوتاه هست و ممکن هست در زمانی کوتاه فرد بـه خیـانت گرایش پیدا کند. جهش درون ژن گیرنده ممکن هست عملکرد آن را دستخوش تغییراتی کند و بر رفتار و وفاداری افراد تاثیر بگذارد. بـه همـین دلیل برخی افراد ممکن هست تمایل پیدا کنند که تا دست بـه خیـانت بزنند. مطالعات نشان داده هست که تاثیر ژن‌های گیرنده وازوپرسین و اکسی توسین درون خیـانت بسیـار مـهم است.

پیشگیری بهتر از درمان است

به منظور جلوگیری از خیـانت درون زندگی زناشویی، افزایش آگاهی نسبت بـه علل، راه‌ها، عواقب و انواع خیـانت درون زندگی زناشویی بسیـار مـهم و ضروری است. بهتر هست قبل از وقوع خیـانت بـه آن فکر کنیم و از آن پیشگیری کنیم زیرا زمانی کـه با آن مواجه شویم، کنترل و توقف آن بسیـار دشوارتر از پیشگیری است.

برای پیشگیری از خیـانت درون زندگی مشترک، حتما از بازیـابی و جستجوی خاطرات گذشته همسرتان جلوگیری کنید و به جای این کار سعی کنید بیشتر زمان حال را درون نظر بگیرید و برای بهبود آینده زندگی مشترکتان تلاش کنید. علاوه بر این، حس حمایت، علاقه، قدرانی و احترام خود را بـه طرف مقابلان نشان دهید.

اولین قدم، انتخاب درست است

اولین قدم به منظور جلوگیری از خیـانت درون زندگی مشترک افزایش آگاهی و انتخابی هوشمندانـه است. انتخاب همسری مناسب و قابل اعتماد درون زندگی مشترک نقش مـهمـی را ایفا مـی‌کند بـه همـین علت یکی از معیـارهای شروع زندگی حتما مسئولیت‌پذیری، اعتماد و صداقت طرف مقابل باشد.

اگر افراد بدون توجه بـه این مسئله وارد زندگی مشترک شوند، خود و زندگی‌شان را درون معرض خطر بروز خیـانت و عدم وفاداری قرار داده‌اند. توجه ن بـه این مسئله مـی‌تواند اشتباهی جبران‌ناپذیر باشد کـه علاوه بر زندگی فرد، اطرافیـان و حتی فرزندان و جامعه را تحت تاثیر قرار مـی‌دهد.

بهتر هست تا زمانی کـه از صداقت و وفاداری طرف مقابل اطمـینان حاصل نکرده‌اید وارد زندگی مشترک نشوید و برای این کار از نظر و عقیده اطرافیـان استفاده کنید و خود نیز درون این مورد تحقیق و جستجو کنید.

چه مـی‌شود کـه خیـانت اتفاق مـیفتد؟

بسیـاری افراد بر این باورند کـه شایع‌ترین علل خیـانت درون زندگی زناشویی تلافی یـا نشان خشم بـه طرف مقابل است. تحقیقات نیز حاکی از آن هست که علاوه بر تلافی و خشم، برآورده نشدن برخی نیـازها و خواسته‌ها از جمله نیـازهای عاطفی، اقتصادی و اجتماعی نیز مـی‌تواند از مـهم‌ترین علل خیـانت محسوب شود.

بسیـاری افراد بـه علت کمبود اعتماد بـه نفس خیـانت را برمـی‌گزینند که تا از این طریق اعتماد بـه نفس خود را افزایش داده و احساس خوبی نسبت بـه خود بدست آورند. یکی دیگر از علل خیـانت کمبود احترام و توجه از طرف خانواده و به خصوص همسران است.

در این بین حس تنوع طلبی نیز متاسفانـه یکی از دلایل خیـانت هست که اخیرا با پیشرفت علم و فناوری و افزایش وسایل ارتباط جمعی و کاهش حریم خصوصی افراد بیشتر مشاهده مـی‌شود و مردان را بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار مـی‌دهد.

گاهی افراد هنگامـی کـه احساس مـی‌کنند بیش از حد تحت کنترل هستند و آزادی خود را درون خطر مـی‌بینند دست بـه خیـانت مـی‌زنند. علاوه بر این، عدم قدرانی از تلاش‌ها و زحمت‌های همسر مـی‌تواند زندگی مشترک را بـه چالش بکشد و موجب سرد شدن روابط بین زوج‌ها شود. یکی دیگر از عوامل مـهم خیـانت عدم رضایت جسمـی و و سرد شدن روابط بین همسران است.

چند نوع خیـانت داریم؟

بر خلاف باور بیشتر افراد کـه تنـها خیـانت فیزیکی را بـه عنوان خیـانت درون نظر مـی‌گیرند، خیـانت هم مـی‌تواند فیزیکی و هم مـی‌تواند روانی و احساسی باشد. بیشتر خیـانت‌ها با خیـانت روانی آغاز مـی‌شود و در نـهایت منجر بـه خیـانت فیزیکی و جسمـی مـی‌شود. علاوه بر این، خیـانت ذهنی نیز وجود دارد کـه در فکر و تصور افراد اتفاق مـیفتد و ترکیبی از این دو نوع خیـانت را بـه همراه دارد اما نوعی خیـانت احساسی درون نظر گرفته مـی‌شود.

خیـانت فیزیکی همان خیـانت جسمـی و به طور معمول بر اثر رابطه با فردی دیگر بوجود مـی‌آید. اما خیـانت روانی طیف گسترده‌تری را شامل مـی‌شود. خیـانت روانی شامل بی‌وفایی، دروغ و پنـهان‌کاری مـی‌شود. از جمله نشانـه‌های خیـانت روانی کاهش توجه و احترام بـه طرف مقابل است.

بیشتر افراد خیـانت فیزیکی را نوع اصلی خیـانت مـی‌دانند درون حالی کـه خیـانت احساسی نسبت بـه خیـانت فیزیکی تاثیر بیشتری دارد و ناراحتی، خشم و آزردگی بیشتری را برمـی‌انگیزد.

مردان بیشتر خیـانت مـی‌کنند یـا زنان؟

زنان و مردان تفاوت‌های تی بسیـاری دارد و به تبع دلایل آن‌ها به منظور خیـانت و یـا امکان اقدام بـه خیـانت درون مـیان آن‌ها با هم متفاوت است. یکی از تحقیقاتی کـه در این رابطه انجام شد و در مجله خانواده و خیـانت منتشر شد، نشان داد درون حالی کـه ممکن هست زنان بیشتر مرتکب خیـانت احساسی شوند، مردان بیشتر مرتکب خیـانت جسمـی و فیزیکی مـی‌شوند.

از طرف دیگر مطالعه‌ای دیگر نشان داده هست که تغییر و تحولاتی کـه در برخی ژن‌ها و هورمون‌ها کـه مربوط بـه احساسات، علاقه و وفاداری هست بیشتر از مردان، زنان را تحت تاثیر قرار مـی‌دهد و به همـین علت امکان خیـانت فیزیکی ممکن هست در زنان نیز وجود داشته باشد.

نتایج چندیدن تحقیق کـه در این زمـینـه انجام شد نشان داد کـه زنان بیشتر بـه علت حسادت و تلافی خیـانت عاطفی همسرانشان دست بـه خیـانت مـی‌زنند، درون حالی کـه طیف علل خیـانت مردان از زنان گسترده‌تر هست و شامل مسائل مختلفی مـی‌شود. این تحقیق نشان داده هست که مردان بیشتر بـه علت کاهش علاقه و روزمرگی درون زندگی‌شان دست بـه خیـانت مـی‌زنند.

بعد از مشاهده خیـانت چه کنیم؟

برای برطرف مشکل خیـانت درون زندگی دو طرف حتما وارد عمل شوند و تلاش یکی از آن‌ها به منظور حل این مسئله نمـی‌توان موثر باشد. فرد خیـانت‌کننده حتما به علت یـا علل خیـانت خود اشاره کند و فرد مقابل آن‌ها را بررسی کند.

 هدف از انجام این کار نباید مقصر اعلام یکی از طرفین باشد بلکه حتما علت خیـانت درون زندگی مشخص شود که تا از تکرار اشتباهات جلوگیری شود. اگر دلایل خیـانت منطقی و توجیـه‌پذیر باشند، مـی‌توان با پشیمانی فرد خیـانت‌کننده و چشم‌پوشی طرف دیگر مشکل را حل کرد.

اگر علل خیـانت منطقی و توجیـه‌پذیر نباشد حتما منشاء این مشکل پیدا شود و امکان خیـانت مجدد نیز بررسی شود و پس از آن راجع بـه ادامـه آن زندگی و رابطه با مشاوری م شود. خیـانت مشکلی درون زندگی زناشویی محسوب مـی‌شود کـه بعد از اتفاق افتادن آن، حتما آن را بررسی کرد و فرار و طفره از این مشکل نمـی‌تواند کمک‌کننده باشد.

در نتیجه با افزایش آگاهی حتما زندگی زناشویی را بر پایـه تعهد و وفاداری استوار کرد و امکان خیـانت را بـه صفر رساند و قبل از ازدواج با توجه بـه الویت‌هایی معقول و مناسب و تلاش به منظور انتخابی درست وارد زندگی مشترک شد و طی زندگی مشترک نیز با توجه بـه علل خیـانت و دوری از آن‌ها امکان آن را کاهش داد. درون صورت بروز خیـانت با بررسی علل و عواقب آن و با کمک اطرافیـان و مشاور این مشکل را برطرف نمود و در صورت غیر ممکن و غیر تحمل بودن زندکی مشترک بـه عنوان آخرین راه درون مورد ادامـه زندگی مشترک تجدید نظر کرد.

منبع: دلایل بی zwnj وفایی مردان به همسرانشان Medical Daily

Medical News Today

Fox News

انتهای پیـام/


ویدیو مرتبط :
مستند جهت (خیـانت زوجین)




[آسیب های خیـانت درون مـیان زوجین دلایل بی zwnj وفایی مردان به همسرانشان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 03 Jul 2018 13:51:00 +0000